Jaká je cena Vašeho webu

Za kolik prodat web? To je otázka, která velmi často padá v internetových diskuzích. Ač je to otázka velmi jednoduchá, odpověď bývá velmi složitá. Nejpřesnější poučka říká, že web má právě takovou cenu, kterou je za něj kupec ochoten zaplatit.

Aspekty zvyšující cenu webu

Dosavadní výdělky – tento ukazatel je při stanovení ceny webu jedním z nejdůležitějších. Pokud web vydělává, je velká šance, že se ho povede dobře prodat. Jakousi nepsanou poučkou je, že cena webu by se měla pohybovat okolo ročního zisku, který web přináší. Záleží však na Vás, jak hodně na prodej spěcháte. Na internetu se pohybuje spousta obchodníků, kteří se weby snaží nakupovat za dvojnásobek až trojnásobek měsíčního zisku webu. To sice není příliš dobrá nabídka, nicméně většinou se tak webu rychle zbavíte.

Návštěvnost – návštěvnost je dalším parametrem, který cenu webu ovlivňuje. Některé weby sice nevydělávají, ale mají velkou návštěvnost. To, že nevydělávají, může být způsobeno tím, že se majitel o žádnou monetizaci nesnažil. Při stanovování ceny webu vzhledem k návštěvnosti je třeba mít již nějaké zkušenosti. Především se jedná o posouzení spektra návštěvníků vůči způsobům monetizace, které v daném případě přicházejí v úvahu.

Jméno, značka, kvalita – ano i tyto věci cenu webu ovlivňují. Cena se v tomto případě odvíjí především od jednání s potenciálním zákazníkem. Zde platí nejlépe poučka z prvního odstavce o tom, že cena je taková, jakou Vám někdo zaplatí.