Jak nenaletět SEO odborníkům

Optimalizace pro vyhledávače, neboli SEO je velmi rychle se rozvíjející obor. Bohužel s tím jak rychle se rozvíjí, se objevuje stále více „odborníků“, kteří o dané problematice doslova nemají ani páru, a přitom se mnoha lidem často nabízejí, a ti jejich nabídkám podlehnou. Jejich klienti se však jenom málokdy mohou setkat s kýženým úspěchem, jelikož tito pseudoodborníci se zaměřují hlavně na techniky, které byly možná efektivní před několika lety, ale nyní prokážou hlavně opačnou službu. Mohou tak napáchat řadu problémů, které musí skutečný profík složitě odstraňovat.

Pozor na registrace do tisíců katalogů

Samozřejmě jedno z nejznámějších a určitě nejpravdivějších pravidel říká, že váš web by měl být vidět, tedy mělo by na něho být odkazováno. Ačkoliv je to pravda, různí „SEO odborníci“ již nedodají, nebo to možná ani nevědí, že ony zdroje by měli být kvalitní. Zkrátka z místa, které je hojně navštěvováno a které se týká stejného tématu, je daný odkaz určitě velmi cenný. Bohužel řada lidí podlého trendu v tom, že nechá svůj web umístit do tisíce katalogů, které jsou mrtvé, či těsně před umřením. Takový odkaz je naprosto zbytečný a částka vynaložená na danou registraci je vynaložena stejně efektivně, jako by byla vyhozena z okna.

PR články a odkazy v diskusích

Samozřejmě s metodami optimalizace pro vyhledávače souvisejí nejvíce právě zpětné odkazy, které různí diletanti nabízejí i ve formě PR článků a odkazů v diskusích. Samozřejmě tato forma může být velmi efektivní, ale nikoliv v jejich rukou. Ti totiž jeden napsaný text vkládají do desítek free PR webů, které jsou na tom kvalitativně stejně, jako zmíněné katalogy. Podobné je to i s odkazem v diskusi. Zde dokážou svůj výsledek degradovat i tak, že vloží pouze prázdný odkaz, a to bez jakéhokoliv textu. Tím rozpozná i sebehloupější vyhledávač, že se jedná pouze o sprosté a neefektivní spamování a nikoliv přirozený odkaz.