Jak měřit návštěvnost webu

Každý určitě chce mít přehled o tom, jací lidé na jeho web chodí, jak dlouho zde tráví času, nebo kolik si prohlédnou stránek. Právě tyto informace potom mohou být klíčové v tom ohledu, pokud chceme na stránkách prodávat reklamu, či máme dotaz na možnosti jejího prodeje. Samozřejmě vzrůstající počet uživatelů nás v naší činnosti může tlačit i dále, kdy vidíme, že naše stránka není zbytečná. Jak tedy počet těchto lidí měřit?

Google jasně vede

V tomto ohledu používá drtivá většina webů na světovém internetu řešení, se kterým přišla společnost Google a nese název Google Analytics. Jeho nasazení je více než jednoduché, jelikož spočívá v implementaci jednoduchého kódu, který musí být umístěný na všechny podstránky webu. V administraci poté může každý vidět nejenom počty návštěv, ale i počty unikátních návštěvníků, kolik stránek si prošli, které byly ty nejoblíbenější, nebo jak dlouho strávili na vašem webu času.
Kromě toho lze měřit také zdroje těchto návštěvností. Lze tak vědět, z jakého webu daný člověk přišel, kolik jich přišlo přímo, tedy zadáním adresy do svého prohlížeče, nebo zda přišli z vyhledávače a dokonce přes jaké klíčové slovo. To vše a mnohem více můžeme díky službě Analytics zjistit.

Existují i jiné, často jednodušší služby

Pokud zrovna neprahnete po tom, abyste tyto údaje měli dokonale zaznamenané, a stačí vám pouze několik jednoduchých informací, můžete využít některou z dalších měřících služeb, které jsou k dispozici, a samozřejmě zdarma. Mezi ty nejvyužívanější služby patří Toplist a Navrcholu. Obě dvě služby vám poskytnou taktéž objektivní měření s řadou detailnějších údajů, ale rozhodně z nich nelze vyčíst tolik informací, jako z možnosti předchozí. Taktéž se implementují vložením kódu na vaše stránky. Drobnou nevýhodou těchto dvou služeb je to, že základní návštěvnost může vidět každý, což z hlediska konkurenčního boje není vždy přijatelné.