Internetový marketing – jak používat PPC

PPC kampaně jsou z hlediska marketingu považovány za jedny z nejefektivnějších a samozřejmě také za jedny z těch, které lze nejlépe změřit. Princip jich samotných je jednoduchý, jelikož v každé kampani platíme pouze za toho člověka, který na naši reklamu klikne. Kolik za klik zaplatíme, již závisí na mnoha faktorech, a to především na konkurenci klíčových slov a také na našich nastavených maximech.

Jedna kampaň pro všechna klíčová slova nestačí

Kampaně PPC jsou nejčastěji spojeny s vyhledávači Google a Seznam. Výhoda kampaní právě zde je v tom, že můžeme volit, na jaká klíčová slova se naše reklamy budou zobrazovat. Ačkoliv těch může být i několik set nebo tisíc, není dobrou cestou vytvořit pouze jednu společnou reklamu. Nejenom že vzhledem k pevně nastaveným maximům můžeme v některých případech zbytečně přeplácet, ale na některé klíčová slova se zase naše inzeráty z důvodu nízké částky ani nezobrazí. Nehledě na to, kam se dostane daný uživatel, jelikož pouhá adresa hlavní stránky je ne vždy efektivní.

Vytvořte si okruh klíčových slov

Ideálním postupem je vytvořit si konkrétní okruh klíčových slov, které se týkají dané značky, produktu, nebo třeba promoakcí. Nejenom že tento okruh poté může mít konkrétnější URL adresu, která klikajícího navede přímo, kam potřebuje, ale i text inzerátu může cílit na to, co hledá., V neposlední řadě lze mnohem efektivněji upravovat ceny za proklik. Jejich maximální hodnoty totiž rozhodují o tom, jak vysoko naše reklama bude. Tato pozice závisí i na tom, jaká maxima má konkurence. Ty nejvyšší pozice jsou většinou nejdražší a tak není nejefektivnější volbou jich za každou cenu dosahovat. Naopak mnohem lepší je snažit se o optimalizaci na větší záběr klíčových slov, které bývají často levnější. Díky snadné měřitelnosti tak v jakýkoliv okamžik budete vědět, kolik přesně jste za kampaň utratili.