Co hodnotí a nehodnotí internetové vyhledávače

Být na předních pozicích ve vyhledávačích je určitě sen každého majitele eshopu, či jiného webu. Samozřejmě vhodnou optimalizací toho lze docílit. Více než kde jinde totiž právě v tomto oboru platí, že je dobré svěřit se v této oblasti skutečnému odborníkovi. Ten totiž přesně ví, co na vyhledávače platí a co při zohledňování výsledků hodnotí a co je mu naopak úplně jedno. Pojďme se na několik těchto faktorů podívat i my.

Obsah je král

Tím nejdůležitějším, co na vyhledávače platí, je samozřejmě obsah samotný. Vyhledávač můžeme přirovnat k člověku. I ten se snaží najít to nejlepší, co hledá. Pokud je tedy daný web obsahově dobrý a originální, rozhodně to vyhledávače dokážou zohlednit. Navíc prestiž zvyšuje také přidávání obrázků nebo videí, které tak mohou zvýšit nejenom atraktivitu textu, ale případnému čtenáři podat ještě lepší informace. Další věcí související s obsahem by měla být i struktura interních odkazů.

Co dále pomáhá?

Mezi další faktory, které pozici mohou ovlivnit, patří i délka URL stránky, nebo třeba množství zpětných odkazů. Právě ty jsou i v letošním roce klíčovým faktorem pro hodnocení. Velký vliv se však začal přikládat také sociálním sítím. Jaká stránka je sdílena na nich samotných, ta je důležitější i z hlediska vyhledávačů.

Čeho si vyhledávač naopak nevšímá

Zajímavým posunem oproti předchozím rokům je to, že již tolik nezáleží na klíčovém slovu v doméně či URL adrese, nejsou tolik oceňovány odkazy z přesných frází a klíčových slov, nebo již není brána v potaz řada metatagů. S tím souvisí třeba i to, že je zohledňováno i celé odkazové portfolio, které by mělo být hlavě různorodé, a to včetně nofollow odkazů a různých ne-klíčových frází. Vyhledávače se zkrátka polidšťují a tak se snaží nabízet především to, co zajímá i ostatní. Pokud to tedy dokážete lidem nabídnout, i bez výraznější optimalizace můžete mít vyhráno.